Jagttegnskursus 23/24

Bemærk der startes med intromøde

Kurset afholdes på Hjallerup Jagtcenter  Kærsgaard Engvej 15, 9320 Hjallerup - klik og se på kort

Kurset starter med et kort intromøde tirsdag d. 14. november 2023, klokken 19.00, hvorefter den endelige tilmelding foretages.

Kommer der mange tilmeldinger oprettes der to hold - henholdsvis tirsdag og torsdag. Torsdag kommer kun i brug hvis der er mange tilmeldinger.

Klik her og tilmeld dig til intromødet - husk at udfylde alle felter

Kurset varer sammenlagt 40 timer og koster 2200,00 kr. Der betales senest den anden "rigtige" kursusdag.

Kurset indeholder teoretisk stof om jagt og vildt, praktisk undervisning i sikkerhed og afstandsbedømmelse, samt det obligatoriske våbenkursus.
I forbindelse med kurset vil vi også benytte foreningens skydebane til skydning til lerduer.

Undervisningen tager afsæt i lærebogen ”Jagttegn” og ”Lovsamling til Jagttegn”, begge udgivet af SEGES forlag. Bøgerne og øvrige undervisningsmaterialer kan bestilles på jagtproeven.dk/

Undervisningen sigter mod aflæggelse af den teoretiske og praktiske prøve, som starter i begyndelsen af april.
Du kan læse mere om jagtprøven på jaegerforbundet.dk/jagt/bliv-jaeger/jagtens-prover/jagtprove/

Det er vigtigt, at I får fat på bøgerne til den første rigtige kursusdag, da der denne dag vil blive gennemgået emner fra bogen.

Du er velkommen til at møde op i Hjallerup Jagtforening til intromødet tirsdag d. 14. november, for at høre nærmere om kursusforløb, undervisningsmaterialer og tilmelding til jagtprøven - og dernæst først på denne aften tage stilling om du ønsker at deltage kurset.

Henrik Hansen
Hjallerup Jagtforening