Om Bueudvalget

Bueudvalget i Hjallerup Jagtforening (I daglig tale "Nordjyske Buejægere") er Nordjyllands ældste kompetencecenter for buejagt, og det eneste sted i Nordjylland, hvor man kan tage det buejagtkursus, der er obligatorisk for at gå på buejagt. Det betyder, at der er opbygget masser af erfaring hos Nordjyske Buejægere.

Vi har fine træningsmuligheder, buepresser, værktøj og klub-buer, men frem for alt, så har Bueafdelingen instruktører og medlemmer der kan hjælpe og vejlede, uanset om du er helt ny eller mere erfaren buejæger. Rigtigt mange jægere har fået deres første erfaringer med buejagt gennem Nordjyske Buejægere.

For at blive buejæger skal du først have det almindelige jagttegn. Herefter skal du på det obligatoriske buejagtkursus, inden du efter en hel masse træning går op til en teoretisk og en praktisk buejagtprøve. Det hele kan du klare på udvalgets faciliteter i Hjallerup.

Når du har bestået prøven er du klar, men vær forberedt på, at jagt for altid vil være ændret for dig. På buejagt kommer du ofte så tæt på dyrene, at du nærmest kan røre ved dem og de fleste dyr nedlægges på ganske få meters afstand.

Alle er meget velkomne til at komme op i Hjallerup Jagtforening og høre med om buejagt og prøve nogle forskellige buer.

Er I en jagtforening der vil lave et tema eller foredrag om buejagt, så kontakt os. I kan enten komme op til os eller vi kan komme ud til jer.

Hvis du vil vide mere så kontakt en fra udvalget eller følg Nordjyske Buejægere på Facebook, hvor buejægerne deler erfaringer, oplevelser og tips og kan svare på alle spørgsmål om verdens fedeste jagtform: