Om Flugtskydningsudvalget

Der trænes hver uge fra forår til efterår. Her har alle mulighed for at forbedre sine skydefærdigheder. Foreningens uddannede flugtskydningsinstruktører er altid til stede, for at hjælpe dig med at forbedre dine svage sider m.h.t. træfsikkerhed. Se datoer for træningsskydninger i Jagtposten og Jæger eller her på hjemmesiden.

Foreningsmesterskab:
Alle foreningens medlemmer kan deltage. Mesterskabet afholdes den sidste lørdag i juni måned. Alle skyder i samme række. Der skydes 24 duers jagtbane = 1 pokal. 10 enkelte bagduer = 1 pokal. 7 spidsduer, dvs. 1 enkelt + 3 doubleer = 1 pokal. Trap, 25 duer = 1 pokal. Bedste veteran fra 60 år og opefter, 24 duers jagtskydning = 1 pokal Ungdomsskytter til og med 25 år, 24 duers jagtskydning = 1 pokal. Pris for skydningerne i alt 200 kr. Ungdomsskytter skyder gratis.   Ungdomsskytterne kan også deltage på lige fod i de øvrige skydninger hvis de vil, uden at skulle betale for duerne. Derudover kan flugtskydningsudvalget denne dag arrangere en eller flere "sjove" skydninger. Det er frit op til udvalget, hvad de vil hitte på. Disse skydninger skal afregnes separat til priser som normal træningsskydning. De fem bedste skytter på jagtbanen og de fem bedste på trapbanen, bliver udtaget til kommunemesterskabet. Foruden vi konkurrerer på skydebanen, bestræber vi os på, at alle får en hyggelig dag.

Kommunemesterskaber:
Kommunemesterskab i jagt- og trapskydning afvikles i Hjallerup Jagtcenter med deltagelse af skytter fra øvrige jagtforeninger i Brønderslev Kommune. Der konkurreres i holdskydning, med 5 skytter på hvert hold, såvel som individuelt. Udlejning af flugtskydningsbanen Konsortier, jagtselskaber og andre grupper som måtte være interesseret, kan leje skydebanerne, med instruktør. Det kan være en aften, en lørdag formiddag eller eftermiddag eller en hel dag, afhængig af antal deltagere. Er du interesseret, er du velkommen til at kontakte flugtskydningsudvalget og høre nærmere.